حرف هایی برای گفتن هست

msadeghi.blog.ir
بایگانی

دانشگاه صنعتی اصفهان

ویرایش نخست این یادداشت در امرداد91 منتشر شد که در فضای وب مورد استقبال قرار گرفت. اکنون نسخه به روزرسانی شده آن، در اردیبهشت ماه 92 منتشر می شود.

 

این یادداشت با هدف توضیح شرایط و موقعیت دانشگاه صنعتی اصفهان برای کمک به انتخاب رشته داوطلبین کنکور سراسری نوشته شده است. و در نگارش آن تلاش شده است به مواردی که دانشجویان جهت انتخاب دانشگاه بدان نیازمندند و در سایت دانشگاه به آن اشاره ای نشده است پرداخته شود. برای اطلاع از وضعیت علمی و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی و پژوهشی آن می توانید به سایت www.iut.ac.ir مراجعه و از صفحات مربوط به هر دانشکده بازدید نمایید.همچنین از طریق صفحه دوستان صنعتی در فیس بوک میتوانید با دانشجویان این دانشگاه در ارتباط باشید. در این یادداشت ما درباره جغرافیای اصفهان، جغرافیای دانشگاه، رفت و آمد، امکانات خوابگاهی، امکانات رفاهی، تغذیه، ساخت و معماری، کتابخانه، امکانات اینترنت، مراکز فوق برنامه، و وضعیت روحی دانشگاه‌ مطالبی خواهیم گفت.

 

الف) جغرافیای اصفهان: اصفهان بعد از تهران شاید بزرگترین شهر ایران باشد. (همراه با تبریز و شیراز و مشهد شاید). جمعیت آن و بالطبع شلوغی و ترافیک آن به اندازه تهران نیست اما بهرحال می تواند وقت و انرژی قابل توجهی را از ساکنین آن بگیرد. نسبت به دیگر شهرهای ایران-به جز تهران- قیمت های گرانی در این شهر حاکم اند. این گرانی ها در زمینه اجاره خانه می تواند برای دانشجویان بسیار محسوس باشد. اجاره یک سوییت کوچک، هزینه ای ماهیانه 300 تا 600 هزار تومان را به همراه خواهد داشت.

 ساختار اجتماعی آن به گونه ای است که عمده افراد سنتی و مذهبی بر منابع اصلی ثروت و ادارات این شهر حاکم اند و به دلیل همین مشی مذهبی آن است که همواره توجه خاصی به آن می شود. همچنین در طول تاریخ ساکنین اصفهان به برخی صفات مشهور شده اند،اما با توجه به توسعه شهری و مهاجرت های دنیای جدید هم این صفات کمرنگ تر شده اند و هم ساختار مذهبی شهر به مانند دیگر شهرهای بزرگ ایران دچار ریزش و دگرگونی شده است. در کل برای زندگی شهر مناسبی است و امکانات مناسبی و قابل توجهی هم دارد. از نظر مراکز تفریحی، پارک ها، سینماها و خیابان گردی ها به گونه ای هست که برای دانشجویان محیط نسبتا مناسبی باشد. اگرچه فاصله شهر اصفهان و مراکز تفریحی آن از دانشگاه بسیار زیاد است که در بخش جغرافیای دانشگاه توضیح داده می شود.

از نظر آلودگی هوا جزو شهرهای واقعا آلوده به شمار می آید. اما از نظر پاکیزگی محیطی جزو شهرهای تمیز به حساب می آید و شهرداری در زمینه نظافت و زیبایی شهر نسیتا مثبت عمل کرده است.

 ب) جغرافیای دانشگاه: دانشگاه صنعتی اصفهان اسما در پنج کیلومتری اصفهان قرار دارد اما به واقع این پنج کیلومتر فاصله تا ورودی شهر است. مرکز شهر و مراکز خرید و تفریحی، پارک ها،‌سازمان ها و  تفرجگاه های شهر دست کم 20-25 کیلومتر با دانشگاه فاصله دارند که یکی از مهمترین عوامل دخیل در زندگی روزمره دانشجویان است. صحبت درباره تاثیر این دور افتادگی از شهر بر زندگی دانشجویان خود موضوع مطلب دیگری است اما داوطلبین حتما باید این مساله را در انتخاب رشته مدنظر داشته باشند و حتما پیش از انتخاب رشته به شهر اصفهان و موقعیت دانشگاه صنعتی اصفهان سری بزنند. بسیارند افرادی که پس از انتخاب و قبولی در این دانشگاه و مشاهده موقعیت دور افتاده آن تا شهر اصفهان در انتخاب خود دچار تردید شده اند. کلمه اصفهان در "دانشگاه صنعتی اصفهان" به استان اصفهان مربوط می شود و نباید این تلقی را ایجاد کند که این دانشگاه در شهر اصفهان است.

این دانشگاه در دامنه یک کوه ساخته شده و وسعت بسیار زیادی دارد. پیاده روی های روزانه بین ساختمان های مختلف دانشگاه خستگی های خاص خود را به مراه دارد. اگرچه در داخل دانشگاه اتوبوس داخلی وجود دارد اما دیدن و استفاده از اتوبوس داخلی بیشتر به بخت و اقبال مربوط می شود تا برنامه مرتب.

نزدیک ترین شهر به این دانشگاه "سده" یا "خمینی شهر" است که 2-3 کیلومتر با دانشگاه فاصله دارد. خمینی شهر از نظر بافت شهری متفاوت از اصفهان است و می توان از دانشجویان دانشگاه صنعتی داستان ها و حرفهای زیادی درباره گرایش های خلاف کارانه این شهر شنید.

نزدیک بودن دانشگاه صنعتی اصفهان به شهرک علمی تحقیقاتی یکی از حسن های این دانشگاه به شمار می آید.

نقشه

پ) رفت و آمد: رفت و برگشت به دانشگاه از طریق اتوبوس های ویژه دانشگاه صورت می گیرد. ایستگاه این اتوبوس ها در دروازه تهران(میدان جمهوری) ابتدای خیابان انوشیروان (امام خمینی) واقع است. فاصله این ایستگاه تا دانشگاه 20 کیلومتر است و تقریبا 25 تا 35دقیقه طول می کشد. فاصله زمانی حرکت اتوبوس از 6 صبح تا 9 شب هر 15 دقیقه یک بار در روزهای غیر تعطیل و هر نیم ساعت یک بار در روزهای تعطیل  است. افزون بر این سرویسهای ویژه ای برای مناطق مختلف شهر وجود دارد که در ساعات 7 صبح از مناطق مختلف شهر دانشجویان و کارمندان را به دانشگاه و  در ساعت 16:30 آنان را از دانشگاه به مناطق مختلف شهر منتقل می کنند. قیمت بلیط برای سرویس های دروازه تهران 300 تومان (از مهر 91) و برای سرویسهای ویژه 500 تومان (از مهر 91)  است. بر این مطلب تاکید می شود که سرویس های ویژه فقط یک بار در هر روز "7 صبح" از مناطق شهر به دانشگاه و 16:30 از دانشگاه به مناطق مختلف شهر حرکت میکنند. در روزهایی که دانشگاه تعطیل است سرویس های ویژه مناطق شهری موجود نیستند و فقط از سرویس های دروازه تهران میتوان استفاده کرد. افزون بر اتوبوس گاه به گاه تاکسی ون هم موجود است که با کرایه 750تومان برای مسیر دروازه تهران تا دانشگاه را میروند. البته نمی شود روی برنامه تاکسی ها حساب کرد.

کیفیت اتوبوس ها در حد معمول شهری است.اما ایراد اصلی آن بی برنامگی گاه به گاه و تعداد کم آنها در ساعات شلوغ رفت وآمد، همچنین عدم توازن بین تعداد مسافرین و تعداد اتوبوس هاست. معمولا در یک مسیری که نیم ساعت طول می کشد تقریبا 30 – 40 نفر از مسافرین و گاه حتی بیشتر ایستاده طی مسیر می کنند که مسیر را بسیار خسته کننده می کند. به ویژه آن که مسیر گذر اتوبوس منظره چندان جالب و دلچسبی هم ندارد. همچنین منتظر نگه داشتن دانشجویان توسط انتظامات دانشگاه جهت بازرسی کارت دانشجویی سبب کند ساختن روال سوار شدن به اتوبوس شده است.

ت) امکانات خوابگاهی: شاید بزرگترین جامعه خوابگاهی دانشجویی کشور در دانشگاه صنعتی مستقر است. موقعیت دور افتاده از شهر دانشگاه سبب شده در سالهای متمادی به خوابگاه ها و فضاهای خوابگاهی این دانشگاه نسبت به دانشگاه های دیگر کشور رسیدگی های خوبی شود. با این وجود عدم تناسب فضای موجود با تعداد دانشجویان خوابگاهی مشکلی است که به مانند دیگر دانشگاه های کشور دانشگاه صنعتی اصفهان نیز گریبانگیر آن است.

خوابگاه های پسران:

1-   الغدیر: مجموعه خوابگاه های الغدیر که 3 ساختمان 4 طبقه با تعداد حدود 40 اتاق در هر طبقه هستند، و پسران کارشناسی باید سال اول و دومشان را در این خوابگاه ها بگذرانند. اتاقهای تقریبا 20 متری که به 4 نفر اختصاص دارند. هر دو اتاق مجاور یک ایوان (بالکن) مشترک دارند. در هر طبقه دستشویی وجود دارد اما حمام ها در طبقه اول مستقرند. سالن تلویزیون،‌سالن مطالعه،‌سالن بدنسازی، و یک مجموعه ورزشی کوچک از امکانات این خوابگاه هاست. این مجموعه از دانشکده ها و مرکز دانشگاه به دور بوده و منظره جنوبی آن زمین های خالی است. قیمت این خوابگاه ها 85.000تومان برای هر نفر در ترم های فرد و 100.000 تومان در ترم های زوج (ترم 1390-2) است که معمولا هر ساله معمولا به این مبلغ افزوده می شود.

2-    مجموعه خوابگاه های بالا: عنوان "بالا" را به این خاطر به این خوابگاه ها داده اند که در بالای دانشگاه و کاملا در بطن دانشگاه مستقر شده اند. این مجموعه قدیمی تر از خوابگاه الغدیر است اما امکانات، موقعیت و طبیعت و فضای بهتری نسبت به الغدیر دارد. 3 خوابگاه 3 طبقه با هر طبقه 50 اتاق تقریبا 25 متری که به 4 نفر اختصاص دارد. (شنیده ام در سال تحصیلی 91-92 برخی اتاقها 5نفره بوده اند که البته هزینه کمتری از ساکنین اتاق دریافت شده است).حمام و دستشویی در هر اتاق موجود است اما توالت ها بیرون از اتاق و در انتهای هر راهرو قرار دارند. این اتاقها در اصل برای دو نفر طراحی شده اند اما با توجه به کمبود بودجه، افزایش دانشجویان دانشگاه و تغییر کاربری یکی از ساختمان های خوابگاهی به مهمانسرا، اتاق ها چند سال پیش 3 نفره و سپس 4 نفره شدند. 1 سالی هست که در هر طبقه یک آشپزخانه گذاشته اند. چون در روزهای 5شنبه و جمعه سلف مرکزی به دانشجویان غذایی نمی دهد مسئولیت تهیه غذا به عهده خود دانشجویان است. به همین دلیل در این 2 روز آشپزخانه بیش از روزهای دیگر شلوغ است.  یک سالن تلویزیون و دو سالن مطالعه در هر ساختمان وجود دارد. در مناطق مشخصی از هر ساختمان امکان اتصال به اینترنت وایرلس وجود دارد. یک مجموعه ورزشی آسفالت، یک بدنسازی،‌سوپرمارکت و گهگاه فست فود و تکثیر در محوطه وجود دارند. قیمت این خوابگاه ها 85.000تومان برای هر نفر در ترم های فرد و 100.000 تومان در ترم های زوج (ترم 1390-2) است که البته هر ساله معمولا به این مبلغ افزوده می شود.

در پاییز سال گذشته، ریاست جدید دانشگاه در اقدامی که با انتقادات دانشجویان همراه بود،‌محوطه خوابگاه را بر هم زد و با تغییر ورودی خوابگاه ها‌،فضای بسته ای را به منظور کنترل عبور و مرور ایجاد کرد.

خوابگاه دختران:خوابگاه امام علی/ مجموعه خوابگاه های بالا: در صورت امکان این قسمت در روزهای بعد تکمیل خواهد شد.

 خوابگاه متاهلین در صورت امکان این قسمت در روزهای بعد تکمیل خواهد شد.

 

ث)امکانات رفاهی: دور افتادگی دانشگاه از شهر معمولا تهیه نیازهای دانشجویان را با مشکل و هزینه روبه رو میکند. اگرچه پیش بینی، ساخت و وجود مراکز خرید و بازارچه در دانشگاه توانسته تا حدی کمک حال دانشجویان باشد اما محدود بودن گزینه های پیش رو برای خرید و قیمتهای بعضا بالاتر از سطح شهر نتیجه خرید از دانشگاه است. یک بازارچه تازه احداث(بهار 91) که شامل سوپر مارکت، میوه فروشی، چندین نوشت افزار و خدمات نشر و تکثیر، عکاسی، تریا، شیرینی فروشی، لباس فروشی،کتاب فروشی، صنایع دستی، و... است، به همراه سوپر مارکت و نانوایی، می تواند برای دانشجویان مفید واقع شود. افزون بر این در هر دانشکده هم یک زیراکسی مستقر است که نیازهای فوری دانشجویان را مرتفع می سازد. یک باجه مطبوعات هم در محوطه دانشگاه هست که وظیفه توزیع و فروش نشریات و روزنامه ها را دارد. مرکز بهداری دانشگاه می تواند در صورت نیاز مورد استفاده دانشجویان قرار گیرد.

افزون بر این ها اداره پست، تاکسی تلفنی،‌کارواش و ... را می توان از تمهیدات در نظر گرفته شده برای رفاه دانشگاهیان دانست.

ج)تغذیه: در ابتدای سال تحصیلی 90-91 دانشگاه در حرکتی عجیب قیمت غذاهای دانشجویی را از 175 تومان به 2400 افزایش داد که با اعتراض دانشجویان روبه رو شد. پس از آن بود که قیمتها اندکی پایین آمد و در حدود 400-500 تومان تثبیت شد. با این وجود دانشجویان در هنگام رزرو غذا باید مبالغی در حدود 2500 تا 3500 تومان به ازای هر غذا بپردازند و سپس در صورت استفاده از آن وعده غذایی ما به التفاوت آن در انتهای ماه به کارت دانشجویان برمیگردد. دانشگاه نیز در آن ایام به کارت هر دانشجو مبلغی را به عنوان وام تغذیه واریز می کرد. که نگارنده از سرنوشت این طرح و تغذیه دانشگاه بی اطلاع است. باید توجه داشت که چند سالی است در روزهای پنج شنبه و جمعه سلف تعطیل بوده، و مسئولیت تهیه غذا به عهده خود دانشجویان است. همچنین دانشجویان غیر خوابگاهی فقط وعده ناهار را می توانند رزرو کنند.

چ)ساخت و معماری: دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 56 با عنوان دانشگاه صنعتی آریامهر شروع به فعالیت نمود، ‌اگرچه توسعه و گسترش اصلی آن در سالهای پس از انقلاب و به همت مسئولین دوره های مختلف صورت گرفت. اما طرح و ساخت و ساز آن و به ویژه اختصاص زمینی وسیع به آن،  کاملا از دیدگاه تنگ نظرانه امروز به دور است. به طور حتم با در نظر گرفتن زمین های خالی و ساخت نشده دانشگاه بزرگترین مجموعه آموزشی ایران است. اما هنوز مسیر زیادی تا ساخت آن همه زمین خالی وجود دارد. به ویژه که ارگان های مختلف برای گرفتن اراضی وسیع آن دندان گرد کرده اند. (برای نمونه یک امامزاده در محدوده اراضی دانشگاه ساخته اند و اداره گاز هم یک انبار در محدوده اراضی دانشگاه دارد). اما در سالیان اخیر با مدیریت و دور اندیشی مسئولین دانشگاه با صرف هزینه بالایی، یک جاده برای تثبیت اراضی دانشگاه در زمین های ساخت نشده دانشگاه زده شده است.

این دانشگاه در پای کوه سید محمد(همان امامزاده مذکور) ساخته شده. محوطه بین کوه تا مرکز دانشگاه یک محوطه جنگلی کاج وجود دارد. بعد از آن محوطه خوابگاه دختران، محوطه خوابگاهی پسران، دانشکده های کشاورزی، فیزیک،‌معدن،‌منابع طبیعی، یک سری ساختمان اداری و مجموعه کارگاه ها در ردیف اول، و دانشکده های برق و کامپیوتر،‌نساجی،‌شیمی، عمران و مواد،‌ ، مکانیک،‌مهندسی شیمی، مجموعه کلاسها،‌تالارها، ‌کتابخانه مرکزی،دانشکده صنایع و سیستم ها،‌ریاضی، مرکز پژوهش های زیر دریا،‌اداره پست، میدان اصلی دانشگاه، بهداری، نقلیه،‌ بازارچه،‌سلف مرکزی در ردیف دوم و در پایین تر هم ساختمان ریاست و معاونین،‌اداره آموزش، مسجد، تالارهای همایشها،‌کوی اساتید و در انتها و پایین تر خوابگاههای الغدیر و امام علی در سمت غرب و سوله های ورزشی و استخر در شرق قرار دارند. مراکز اصلی دانشگاه به دور خیابان یک طرفه تقریبا 5ضلعی معروف به "رینگ" دور می زنند. رینگ را پیاده روی معروفی به نام "جاده ابریشم" قطع میکند. این جاده به واقع بدیل جاده ابریشم معروف تاریخ است که مراکز مهم دانشگاه را به هم مرتبط می سازد.

به جز دانشکده صنایع و سیستم ها و ریاضی،‌بقیه دانشکده ها ساختمان هایی با یک نقشه و پلان هستند. ساختمان هایی5طبقه بتونی، 4پر شبیه به پروانه که بال های این پروانه را پلی در طبقه سوم قطع میکند. دانشکده کشاورزی بزرگترین دانشکده دانشگاه است که هر 4پر را در اختیار دارد. بقیه دانشکده ها 2 پر را در اختیار دارند. متاسفانه آسانسورهای دانشکده ها فقط در اختیار اساتید و کارکنان است که این مساله با توجه به ساخت دانشگاه بر شیب دامنه کوه و مسیرهای پیاده روی طولانی میتواند به خستگی پاهای دانشجویان بیش از پیش بیفزاید. فضای بین دانشکده ها پیاده روهای درخت کاری شده و  فضاهای چمن کاری شده اند که بعضا به دل می نشینند و بعضا هم چندان دل نشین نیستند. وجود زمین های ساخت نشده در مرکز دانشگاه و در مرکز خیابان رینگ همچنان تصویر بیابان را در پس زمینه نگاه دانشجویان دوام می بخشد.

ح)کتابخانه: پس از سال ها انتظار، چند سالی است ساختمان جدید کتابخانه دانشگاه افتتاح شده و در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته است. از نقاط قوت دانشگاه است و تقریبا تمامی نیاز دانشجویان به کتب و مراجع در دوره کارشناسی را این کتابخانه مرتفع می سازد. افزون بر بخش امانت کتاب، مراکز مربوط به آرشیو مقالات،‌ آرشیو مطبوعات،‌ کتب مرجع نیز از بخش هایی است که دانشجویان با آن سروکار خواهند داشت. سامانه جستجوی کتاب تقریبا کار دانشجویان را در جستجو در میان منابع موجود راحت کرده است. افزون بر کتابخانه مرکزی، بعضی از دانشکده ها و مراکز فرهنگی سیاسی مذهبی دانشگاه مانند دفتر نهاد رهبری، اداره امور فرهنگی و فوق برنامه هم کتابخانه های مجزایی دارند که دانشجویان میتوانند بهره ببرند. جهاد دانشگاهی هم دارای یک کتابخانه است که امانت کتاب از آن  البته جدای از سامانه کتابخانه های دانشگاه صنعتی است.

خ)امکانات اینترنت: افزون بر خوابگاه های بالا که در بعضی نقاط دارای وایرلس است، هر دانشکده دارای یک سایت برای دانشجویان است. سایت مرکزی هم در طبقه اول کتابخانه مرکزی مستقر است. سرعت اینترنت دانشگاه در مقایسه با dial up خانگی بهتر است اما در مقایسه با پیشرفتهای دنیا در زمینه اینترنت و سال 2013 چندان چنگی به دل نمی زند. . مرکز فن آوری اطلاعات دانشگاه با توجه به شرایط موجود در کشور در سالهای اخیر به روشهای مختلف سعی در محدود کردن کاربران داشته اند. با این وجود نسبت به ضعیف بودن اینترنت خانگی در ایران، میتوان تا حدی اینترنت دانشگاه را مقبول دانست.

د)مراکز فوق برنامه: افزون بر برنامه درسی دانشجویان مراکزی هم جهت فعالیت های اجتماعی فرهنگی و  آشنایی با دستگاه اداری و اجرایی کشور و پیگیری علاقه مندی های فرهنگی هنری دانشجویان در نظر گرفته شده است. پس از انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان که به دلیل پاره ای مسائل در اسفندماه 87 از طرف دانشگاه منحل اعلام شد پرطرفدارترین مجموعه دانشجویی فوق برنامه دانشگاه، کانون های فرهنگی هنری است که شامل  8کانون است:

کانون ایران شناسی و گردشگری آریا/کانون تئاتر/کانون فیلم و عکس/کانون پنجره/کانون هلال احمر/کانون موسیقی/کانون هنرهای تجسمی "نگاره"/کانون ادبی :

این کانون ها که در دوره اصلاحات پایه ریزی شده بودند و جزو نقاط قوت فرهنگی دانشگاه به شمار می آمدند متاسفانه در سال های اخیر با محدودیت های زیادی در اجرای فعالیت های شان روبه رو شده اند.

افزون بر کانون های فرهنگی هنری، می توان از "مرکز تربیت بدنی(برنامه های کوهنوردی و...)"،  "جامعه اسلامی دانشگاه"، "بسیج دانشجویی" و "شورای مسجد" هم نام برد.

ذ) وضعیت روحی دانشگاه:

وضعیت خوب: اشاره کردیم که مجموعه بزرگ خوابگاهی و دور بودن دانشگاه از شهر سبب شده دوستی و صمیمیت خاصی بین دانشجویان برقرار باشد. چرا که دانشجوها بیشتر از آن که برای تفریح به شهر بروند، وقت آزاد خود را با یکدیگر سپری می کنند. وجود دوستان است که فضای دانشگاه را با تمام سختی ها قابل تحمل و بلکه شیرین می سازد. "گپ و گفتگوهای روزانه بین دوستان در دانشگاه" به طور حتم جزو بهترین تفریحات دانشجویان است که داوطلبین در دوره کارشناسی خود آن را تجربه خواهند کرد. در واقع "حضور دوستان" و " حضور دوستان" و " حضور دوستان" است که دانشگاه را با تمام سختی ها قابل تحمل و بل شیرین کرده است.

وضعیت بد: متاسفانه علیرغم موارد مثبت زیادی که از دانشگاه صنعتی ذکر کردیم یک معضل اساسی در دانشگاه وجود دارد و آن نارضایتی عمده دانشجوها و وضعیت نامطلوب روحی درصدی از دانشجویان است. افزون بر فضای بسته کشور و اتفاقات سالیان اخیر که بر تمامی دانشگاه ها تاثیر گذارده، موقعیت جغرافیایی دور از شهر،‌فضاهای هنوز ساخت نشده و زمین های خالی، فشارهای مالی، صنفی، سیاسی و عاطفی بر دانشجویان، طولی بودن قدرت در ساخت سازمانی دانشگاه و وجود نوعی دیکتاتوری سازمانی و وجود روحیه عدم پاسخگویی و تمایل به تبدیل دانشگاه نقاد به حوزه های مداح، به همراه برخوردهای کمیته انضباطی با دانشجویان-به قول مسئولین-خاطی و احضار دختران به کمیته جدیدی تحت عنوان "تعاملات اجتماعی" به خاطر نوع پوشش شان، حضور و غیاب و کنترل روزانه دختران از طریق نصب دستگاه انگشت نگاری و برخوردهای بعضا توهین آمیز  سبب شده نوعی دلسردی در قلب درصد بالایی از دانشجویان حتی دانشجویان مذهبی و هم طیف با حاکمیت پیدا شود.به چنین فضایی، چندین نمونه خودکشی در سالیان اخیر در دانشگاه صنعتی  را نیز می توان افزود. انحلال انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان،‌پرشمارترین تشکل دانشجویی دانشگاه صنعتی، اعتراضات دانشجویان به نتایج انتخابات سال88 و برخوردهای نیروهای نظامی و بسیاری اتفاقات تلخ دیگر در آن سال سبب شد جو دانشگاه به نوعی دلسردی خاص خود دچار شود. نصب دوربین های مدار بسته در یک مجموعه آموزشی برای کنترل بیشتر دانشجویان هم مزید بر علت شد تا در کلام دانشجویان نوعی شکاف و انشقاق از ایران به طور واضح و علنی آشکار شود. به گونه ای که فرار از کشور به بهانه تحصیل در خارج این روزها تقریبا ورد زبان تمامی دانشجویان است. چندی پیش در خبرها از شکایت تعدادی از اساتید دانشگاه از مدیریت جدید گزارشهایی منتشر شد که نشان از نشت این نارضایتی به اساتید و کارکنان دانشگاه دارد. با این وجود بسیاری از این موارد نامطلوب در تمامی دانشگاه های کشور حاکم است و داوطلبین کنکور سراسری نباید آن را صرفا مختص دانشگاه صنعتی اصفهان بداند.

سخن پایانی: دانشگاه صنعتی اصفهان همواره جزو ده دانشگاه برتر کشور بوده است. با وجود دورافتاده بودن از شهر امکانات نسبتا قابل قبولی دارد. بدون شک با وجود تمامی سختی ها و تلخی ها، دانشجویان خاطرات شیرین بی شماری را در ایام دوره کارشناسی خود خواهند داشت. اما با توجه به اتفاقات چند ساله اخیر،‌این دانشگاه علیرغم ژست تبلیغاتی که رسیدن به رتبه اول دانشگاه های کشور در سال 1400 گرفته است، اما سیر نزولی آن از هر نظر کاملا محسوس و قابل رویت بوده است.

به همین دلیل به عنوان سخن پایانی و با توجه به انتقادات به جایی که دوستان در سال گذشته به ویرایش اول این متن وارد کرده اند،‌نگارنده صریحا و اکیدا بیان می دارد که در انتخاب رشته دانشگاهی حتما حتما حتما به این دانشگاه سر زده، 10 روزی به آن رفت و آمد و در آن زندگی کرده،‌و با پرس و جو از افراد مختلف و پس از مقایسه با گزینه های دیگر،‌نسبت به انتخاب رشته و دانشگاه اقدام نمایند. با امید موفقیت داوطلبین انتخاب رشته کنکور سراسری و ارشد و حضور رتبه های بالا در دانشگاه صنعتی اصفهان در سال های آتی.

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی