حرف هایی برای گفتن هست

msadeghi.blog.ir
بایگانی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

این فایل ترجمه ای است از صفحات 82 تا 94 کتاب زیر

Carsten Timm.Theory of Superconductivity. Technische Universitat Dresden

که در آن به قطری سازی هامیلتونی ابررسانایی ، توضیح گاف انرژی ابررساناها و رفتار الکترون گون یا حفره گون شبه ذرات در اطراف سطح فرمی با استفاده از مدل هابارد می پردازد. در متن اصلی کتاب توضیحات کاملی درباره گرمای ویژه، دمای بحرانی، و میدان مغناطیسی بحرانی ابررسانا  در مدل هابارد آورده شده است.

دانلود فایل ابررسانایی در مدل هابارد

 

کنفرانس سلویاتفاقاتی که در آغاز قرن ۱۹ میلادی در عالم فیزیک افتاد چنان مهم و تاثیرگذار بود که منجر به خلق اصطلاح "فیزیک جدید" یا "فیزیک مدرن" گردید. این اتفاقات نگرش حاکم بر دنیای فیزیک تا آن زمان را تغییر داد و به دنبال آن تغییرات در بسیاری علوم و رشته های مهندسی دیگر هم لازم دیده شد. این رویدادها نگرش حاکم بر دنیا را تکان داد و بر گستره سیاسی قرن ۱۹ تاثیرات بزرگی گذاشت.

در این یادداشت رویدادهای ابتدای قرن۱۹ در عالم فیزیک را در قالب یک فایل پاورپوینت ارائه داده ایم. در آین یادداشت گذر کوتاهی بر کارهای شرودینگر، بور،هایزنبرگ، اینشتین،کامپتون، پلانک، اصل عدم قطعیت، نسبیت و ... انداخته ایم.

فهرست مطالب:

 فیزیک کلاسیک /شکست ها و ناکامی های فیزیک کلاسیک / فیزیک جدید / گام به گام با تغییرات دنیای فیزیک / نسبیت / خواص ذره‌گون تابش الکترومغناطیس / تابش الکترومغناطیس به عنوان یک موج / تابش گرمایی جسم سیاه / اثر فتوالکتریک / اثر کامپتون /خواص موج‌گونه‌ی ذرات / ویژگی موج- ویژگی ذرات / فرض دوبروی / نمونه‌ای از آزمایش‌های سرشت موجی ذرات / اصل مکمل بودن / روابط عدم قطعیت /  عدم قطعیت بسته‌های موج و دامنه‌ی احتمال/نتیجه گیری

 هرگونه سوال یا درخواست خود را در بخش نظرات وارد کنید.برای جلوگیری از به هم ریختگی فونتها و نوشته ها، فونت های به کار برده شده در فایل پاورپوینت به لینک زیر ضمیمه شده است.

برای دانلود فایل پاورپوینت تاریخ فیزیک جدید  ( به همراه فونت های لازم) اینجا کلیک کنید.