حرف هایی برای گفتن هست

msadeghi.blog.ir
بایگانی

به سبب یک بار درخواست تعجیل در اعزام، به عنوان نیروی مازاد معرفی شده بودم و محل و نیروی خدمتم در برگ آبی که اواسط امردادماه آمده بود، مشخص نبود. روز شنبه 1 شهریور 93 که روز اعزامم بود  یعنی درست یک روز پس از آن قطع سراسری آب در شهر اصفهان و برخی شهرستان های اطراف،‌ رفتم حوزه اعزام یعنی شهرک آزمایش اصفهان در جاده بهارستان، بعد از سپاهان شهر. کمی بیرون از شهرک منتظر ماندیم تا ساعت 7 صبح شد و در کوچکی را باز کردند. تمامی جمعیت مشمولان سرباز در صف ایستادند تا به ترتیب وارد شوند. خانواده ها هم بودند و کنار صف پابه‌پای فرزندان خود می آمدند تا فرزندان داخل رفتند و آن ها پشت ماندند. من اوایل صف بودم و درک دستی از جمعیت نداشتم،‌اما جمعیت بسیار زیاد بود. داخل رفتم. حدود 100 نفر در چند صف ایستاده بودند. ما هم رفتیم و در صف ایستادیم. ایستادیم و ایستادیم و ایستادیم و همچنان مشمول سرباز بود که داخل می آمد. تا حدود 7:50 دقیقه جمعیت داخل آمد. شاید حدود 2یا 3 هزار نفر. تا چشم کار میکرد پسر جوان ایستاده بود. بیشتر سرها ماشین شده بود، ‌اما بودند معدود افرادی که بدون ماشین کردن سرشان آمده بودند. عده ای زود خسته شدند و نشستند، به خاطر همین راحت تر می شد انتهای جمعیت را دید. شاید صد متر یا بیشتر، ‌طول صف ها بود. بدون نظم و بدون هرگونه توجیه تا 8 ما را زیر آفتاب نگه داشتند. هیچ کس نبود که ازش سوالی بپرسیم،‌هیچ کس نبود که سامانی به این جمعیت بدهد. ساعت 8 اما یک مرد نسبتا 50 ساله، شاید فرمانده، با لباس پلیس آمد و گفت همه بنشینند. نشستیم. همه ساکت. که صدای آقای شاید فرمانده به همه برسد. بعد یکی یکی پادگان ها را می خواند و مشمولان هر پادگان بلند می شدند و به گوشه ای می رفتند و دور هم جمع می شدند و به تدریج، حدود 10 دقیقه،‌ دسته دسته تفکیک شدیم. ما نیروهای مازاد هم در یک گوشه، دقیقا روبه‌روی در ورودی جمع شدیم.

سوال: آیا نمی شد در این محوطه بزرگ که بسیار برای صف بندی و منظم بودن مناسب بود،‌چند کاغذ به دیوارها می زدند، نام هر پادگان را رویش می نوشتند و هر مشمولی که می آمد، می رفت و در صف مربوطه قرار می گرفت و این گونه هم سریع تر امور پیش می رفت و هم شخصیت آنچه "نظام" خوانده می‌شود حفظ می شد؟ نیازی هم به این همه داد زدن آن آقای فرمانده و نیروهای دیگر هم نبود. این مساله را من به یک سربازی که در محوطه بود گفتم. از بی نظمی گله کردم. نگاهی تعجب آمیز تحویلم داد و مشخص بود متوجه منظور من نشده، گفت: بالاترین نظم را اینجا دارد!!! و چشم و ابرو و دهانش را متناسب با این جمله و لحن صحبتش تکان داد.

چون جلوی در بودم دیدم مادرم و برادرم جلوی در ایستاده اند. بیرون رفتم و کمی برایشان از اتفاقات داخل توضیح دادم. بسیاری از خانواده ها چیزی زیر پایشان گذاشته بودند و از بالای دیوار سرک می کشیدند تا ببینند داخل چه خبر است. چند نفری هم از پدران داخل محوطه و در میان سربازان بودند که وقتی گروه بندی ها شروع شد آن ها را به بیرون راهنمایی کردند.

تا حدود 8:30 منتظر ماندیم تا یک جوانی با لباس سفید (به نظرم)  پلیس راهنمایی رانندگی آمد و یک چیزی گفت و من دیدم همه این گروهی که نیروی مازاد بودند ریختند و چنان صحنه بی شرمانه و توهین آمیزی ظرف چند ثانیه ایجاد شد که شرمم شد قدمی جلو بگذارم و با چندین نفر دیگر از مشمولان دور و برم کنار ایستادیم و نگاه کردیم چه می شود. سرباز جوان روی لبه سکو ایستاده بود، حدود نیم متر بالاتر از سطح زمین. عده زیادی از این به اصلاح مشمولان هم دور و برش شلوغ کرده بودند و برگه های شان را بالا گرفته بودند،‌چونان که دقیقا صحنه های توزیع غذا در میان قحطی زدگان در ذهنم تداعی شد.

چند تا از برگه ها را گرفت و گفت: "این هایی که برگه هاشونو گرفتم ساعت 10 بن ترمینال کاوه،‌افتادن 01 تهران. "

خیلی ناراحت شدم. این چه رفتاری بود؟ این چگونه توزیع نیرویی است؟ شأن و شخصیت سرباز کجا رفته است؟ این ها یعنی سربازان تحصیل کرده اند؟ وقتی شما به عنوان یک نفر ارشد نیروهای نظامی این چنین رفتاری را با مشمولان تازه وارد می کنید،‌علنا دارید در طول زمان نوعی نگاه منفی را در جامعه نسبت به دوره سربازی ایجاد می کنید،‌نگاهی که خواه ناخواه اصل مساله، یعنی دفاع از امنیت کشور را نیز هدف قرار می دهد و این اصلا مساله خوبی نیست. یک مشمولی که در شروع سربازی چنین رفتاری را نسبت به خودش مشاهده می کند با تصور نادرستی وارد محیط سربازی خواهد شد. و این باید اصلاح شود.

همین رفتار نادرست بود که آن فرمانده ارشد را ناراحت کرد و او هم کمی به کل مجموعه نیروها گله کرد. "شما واقعا تحصیل کرده اید؟" و "این کارا که می کنید واقعا در شأن شماست؟" و "ببینید چه نوع رفتاری دارید نشون میدید از خودتون؟" و "باید خجالت بکشید" و از این دست حرف ها. به سرباز با لباس سفید هم با ترشرویی گفت: "این چه کاریه؟" لذا خودش دست به کار شد و ما را در یک سایه کوچکی به صف کرد و سامان داد. آن جا بود که یکی از همکلاسی های سال دوم دبیرستانم را دیدم. اگرچه مجال زیادی نبود، اما سلام و احوالپرسی کوتاهی کردیم. بعد آقای فرمانده از یکی از سربازان خواست برگه های 3 ردیف را جمع کند و ما هم برگه مان را دادیم و بعدش آقای فرمانده گفت: "اینها که برگشونو الان دادن،‌ساعت 1 ظهر ترمینال کاوه. میرن 01 تهران."

و دقیقا با یک چیزی که دیروز تا به حال فکر میکنم اسمش را چه بگذارم جز بخت و اقبال!!! ما سرباز 01 تهران شدیم ولذا تا این حرف از دهان فرمانده درآمد همه دست زدیم و خوشحال با مهدی صداقت آمدم و حال وقت احوال پرسی بود و نوبت خبردادن به خانواده. تک تک اعضای خانواده  را زنگ زدم یا اسمس دادم و خبر دادم. چون می دانستم دل تو دلشان نیست. خود من اگرچه به واقع تا صبح هیچ استرسی نسبت به محل آموزشم نداشتم و خودم را برای بدترین جاها آماده کرده بودم و باکی از هیچ جا نداشتم، همان گونه که روزی که درخواست تعجیل داده بودم هم باکی از محل آموزش نداشتم، لکن اسم 01 که آمد،‌ یک شیرینی خاصی در دلم پدیدار شد که نو بود و پیشتر نبود.

امکان داشت فرمانده بعد از گرفتن برگه ما بگوید: اینها که برگشان را دادند بروند سیرجان،‌یا مثلا بروند کرمان. باز هم می گویم باکی از این ها نبود و نیست، لکن این گونه توزیع نیرو چندان به نظرم جالب نیامد. اگرچه باز هم تاکید کنم از این که ارتش افتادم و آن هم پادگانی مثل 01 تهران بسیار خوشحالم.

ساعت 1 ترمینال کاوه. مادرم همراهم آمد. می دانستم نیاید آرام و قرار نمی گیرد. نزدیک است خانه ما به ترمینال. گفتم بیا. رفتیم و سربازان آمده بودند و بعضا با خانواده. چند نفر خانم اشک می ریختند. خوشبختانه یک سربازی آمد برگه های آبی جدید ما را که در آن اسم پادگان 01 نوشته شده بود بهمان داد و اتوبوس ساعت 2 راه افتاد.

بسیار اتوبوس ناراحتی بود. خیلی در راه توقف کرد و نظافت سالن اصلا رعایت نشد. پر از زباله شد اتوبوس همان چند ساعت اول که البته این بیشتر به خود مسافران مشمول سرباز برمی گشت. چند بار برای مسافر سوار و پیاده کردن توقف داشت و یک بار هم اتوبوس در راه خراب شد. حدود ساعت  10 شب رسیدیم تهران، اول رفت ترمینال جنوب و بعدتر رفتیم درب جنوب پادگان 01. پیاده شدیم و ساک و کیف هایمان را برداشتیم . راهنمایی مان کردند و یک گوشه نشستیم و چند نفر سرباز آمدند و برایمان از مقررات آمد و رفت گفتند و ساعت عبور و مرور و دفترچه مرخصی و سر و لباس و نیاوردن وسایل الکترونیکی مثل گوشی موبایل و فلش مموری و سی دی و همچنین سیگار و مواد مخدر. بعد رفتیم محل پذیرش. با توجه به مدارک تحصیلی، همچنین متاهل و مجرد بودن و امریه داشتن تفکیک شدیم و فرم هایی را پر کردیم و یگان مان مشخص شد و بعد رفتیم توضیحاتی درباره لباس و پوتین به ما دادند و این که چه تغییراتی را باید در لباس هایی که به ما می دهند اعمال کنیم. به ترتیب لباس ها را گرفتیم و بعد گفتند 1 هفته مرخضی بهتان داده می شود تا بروید و لباس ها را اصلاح کنید و وسایل لازم را بیاورید. اگر کسی سوالی داشت پرسید. من یک تابی در محوطه خوردم. جای نرمالی بود. اگرچه خاموشی زده بودند و بعضی جاها تاریک بود.

در ابتدای ورود که در صف بندی به روش مورد نظر آنان به سبب ناآشنایی، کمی ایراد داشتیم،‌یک نفر ستوان 3 خطاب به ما و با اشاره به یک سرباز 2 گفت: "یعنی این سرباز ما بیشتر از شما می فهمد." سرباز بنده خدا چیزی نگفت. لکن از این توهین به او بسیار ناراحت شدم. اگرچه در بقیه جاها،‌به ویژه در بخش گرفتن لباس و بخش پذیرش، رفتارها بسیار محترمانه بود و با ما با احترام کامل برخورد کردند. به ویژه موقع تحویل گرفتن لباس و برگه مرخصی یک آقای جوان جنتلمنی بودند که رفتار و کلام بسیار مودبانه و محترمانه ای داشتند. اگرچه نظمی که انتظارش را داشتم وجود نداشت و هر کس که قرار بود برایمان حرف بزند فی البداهه سخن می گفت و این نکاتی که باید به ما می گفتند را هیچ کدامشان حتی روی یک کاغذ یادداشت نکرده بودند تا این قدر مکث و منقطع حرف نزدند و این آقایان ارشد که وقت صحبت چند بار یادشان رفت دیگر چه چیزی باید بگویند چند بار توی صحبت هم پریدند. در کل آن توجیهی که باید انجام می گرفت انجام نشد و ما در شروع کار با هزاران سوال روبه‌رو شدیم که اگرچه مطمئنا خیلی زود در روزهای آینده متوجه شان خواهیم شد لکن این انتظار میرفت در چنین محیطی، در همین مدت زمانی که در پادگان گذراندیم، منظم تر و مرتب تر، با دیسیپلین بهتری این موارد به ما منتقل می شد.

کمی بعد رفتیم سمت اتوبوس و دوباره برگشتیم اصفهان. صبح ساعت 7رسیدم خانه. زنگ زدم. بابا توی حیاط بود. بلافاصله در را باز کرد. کلی خوشحال شد و بعد مامان و بابک آمدند و خلاصه اکنون، روز دوم سربازی، در خانه به اتفاقات دیروز و این مطلب فکر می کنم که: آیا نمی شد این لباس ها را در همین اصفهان به ما می دادند تا این هزینه سفر هم از دوش کشور برداشته می شد؟ فرقی نمی کند از جیب ما می رود یا پول بیت المال که نهایتا جیب ملت است. مساله مدیریت بهتر امور است که البته امیدواریم در جریان اصلاح تدریجی امور، هر چه سریعتر اصلاح شود. اگرچه من تازه در ابتدای کارم و احتمالا در ادامه مسیر با مواردی آشنا خواهم شد که درک بهتری از محیط جدید به من خواهد داد. این نخستین تجربه من از سربازی بود.

  

 

نظرات  (۸۳)

با سلام و احترام
قلم زیبایی دارید...تبریک میگم و تشکر میکنم بابت اطلاعات مفیدتون در مورد 01
انشا الله پس فردا پذیرش میشم...با این که نظرات ضد ونقیض در این باره شنیدم اما
در کل نسبت به 01 خوشبینم
حتما از مطالب سایت استفاده میکنم
تمام مطالب موجود در وبلاگ دست نوشته ی شماست؟
در پناه حضرت حق موفق باشید

پاسخ:
سلام.سپاسگزار از لطفتون.
پادگان 01 جزو بهترین مراکز آموزش کشوره و قطعا من باید بابت این که قرعه برای شما این چنین افتاده باید بتون تبریک بگم.احساس خوبتو تقویت کن و دل قوی دار.امیدوارم موفق باشید.

سلام
من ۱ ابان از فارس اعزامم
تهران دانشجو بودم و دوست و آشنا دارم
۱- خودم بیام که شنبه صبح اونجا باشم یا برم نظام وظیفه شیراز از اونجا اعزام بشم
۲- من لیسانس فناوری اطلاعات ( اخراج از فوق لیسانس به علت تمام شدن سنوات هستم) ، آیا با لیسانس ها فرق می‌کنم؟
۳- احتمال اینکه بعد آموزشی شیراز بیام چقدره؟
واقعا ممنونم بابت بلاگ خیلی خوبت.
پاسخ:
سلام. 
1- ارجاع به کامتای قبلی.
2- نه، شما رو لیسانسه حساب میکنن. همون مدرکی که در برگه اعزامتون زدن.
3- 50-50. لیسانس رو نمیشه با قطعیت نظر داد. ولی بعد از تقسیم اگر جای دیگه افتادی میتونی جابه جا کنید.
خواهش میکنم.
با عرض سلام و احترام
در روز اعزام وسایل اولیه مورد نیاز را با خود ببریم، مشکلی دارد؟ میشه همان موقع وسایل را در کمد گذاشت تا حمل نکرد و به خانه دوباره نبرد؟
پاسخ:
سلام. 
اگر به شما مرخصی بدن اصلا وارد یگان نمیشید و کمد و تحویل وسایل همه و همه بعد از مرخصی انجام میگیره. شما ببرید وسایلتونو. نهایتا برمیگردونید دیگه. شما سربازید. باید بتونید 100 کیلو بار رو برای 20 کیلومتر حمل کنید پیاده!!!
سلام. وسایل را بردم و برگرداندم، هیکلم آمد. وسایل را کسی نبرد. اصلا هم شبیه هتل نبود (خخخ).
روند اینطور بود:
1- با اتوبوس در سرما وارد پادگان می شوید و بعد دژبان در بیرون محوطه شما را می ترساند تا سیگارها و گوشی ها را جمع کند و نفرات را بشمارد. هیچ بازرسی درکار نیست. (اگر گوشی داشتید، راحت میتوانید ببرید، نترسید).
2- یک آقای مهربانی با صدا، در بیرون محوطه سرد حضور غیاب می کند.
3- یک آقای خشنی شما را به سالن نیمکت دار می برد و بعد دسته بندی مقاطع تحصیلی، متاهل، امریه دار با دوره تکمیلی 45 روزه و سپس کد یگانی تصادفی به شما می دهد سر نیمکت و برگه های مشمولین را با چند تا گروهبان جمع می کند. (کد یگان های مشترک به صورت زیکزاکی و تصادفی بود، برگه مشمولین را نگاه می کرد و می گرفت و طبقه بندی می کرد اگر می خواهید در یک کد گروهان بروید، کنارهم باشید).
4- بعد پشت سر یک گروهبان به سالن گردان خودتان می روید و اسم ها را وارد سیستم می کنند و یک عکس سریع در حالی که یخ زده اید با ویدئو کمرا از شما می گیرند.
5- بعد وارد سالن دیگری می شوید و توضیحی درباره اتیکت ها به شما می دهند و دو فرم مشخصات پر می کنید.
6- سپس وارد صف لباس می شویم، به شما: 1 جوراب،1 کمربند،1 شلوار کویری، 1 پیراهن کویری و 1 پوتین غیراندازه در یک پلاستیک زباله می دهند تا به شهر خود برگشته و آنها را نیز تعویض و آماده کنید.
7- بعد آن هم با کرایه از جیب خودتان حدود 30 تومان با همان اتوبوسی که رفتید بر می گردید. رفتن با بلیطی که در حوزه نظام وظیفه به شما می دهند برگشتن با همان اتوبوس ولی از جیب خودتان.
مدارک پلیس +10 را در مرحله 3 و 6 لازم دارید، اسم تک تک اعضای خانواده با کدملی در مراحل بعدی گفتند بیارید، خودکار هم به همراه داشته باشید.
بین مرحله 4 و 5 و بعد آن 6 و 7 بهترین موقعیت برای جاساز کردن است، 6 و 7 عالی هست.
همه این اتفاقات هم معمولا بین ساعت 12 شب تا 4 صبح در سرما رخ می دهد.
نتیجه این شد به خاطر یک دست لباس غیراندازه و حضور غیاب شما را از جنوب به شمال کشور می برند. و تا هفته بعد روز شنبه ساعت 5.5 صبح به شما مرخصی می دهند.
اشتراک تجربه آبان 95.
امیدوارم دوستان از این تجربه بتوانند استفاده کنند.



پاسخ:
ممنون از اشتراک تجربتون با ما و دیگر دوستان. 
سلام من پس فردا اعزامم 01 یه سوال.الان نیازی هست موهام رو بزنم یا بزارم واسه مرخصی اولیه که میدن؟
پاسخ:
سلام. 
نه. بعد از مرخصی اولیه موهاتونو کوتاه کنید. داخل خود پادگان هم آرایشگاه هست.

سلام
من فردا 8 صبح باید 01 تهران باشم .
الان کسی میدونه چند روز مرخصی اولیه میدن ؟
و اینکه من که معاف از رزم هستم شرایطم چطوریه اونجا ؟

تشکر
پاسخ:
سلام. مثل یک مرد فرض رو بر این بذار که در طول 21 ماه بههتون هیچ مرخصی نمیدن. دل قوی دار و برو و فکر مرخصیاش نباش.
در دوره آموزشی معاف از رزم چندان برات تاثیری نداره. فقط شاید اردوگاه نبرنت که در این ماه سرما یک امتیاز بزرگه.
موفق باشی.
سلام
ما دیروز تقسیم شدیم و به ما ۵ روز مرخصی دادن و بعد لباس دادن و یه سری ارم و علامت که از بوفه تهیه کردیم متاسفانه من یادم رفته این ارم ها رو کجا لباس باید بزنیم لطفا اگه میدونید راهنماییم کنید
پاسخ:
سلام. 
به سلامتی. انتهای متن چندتا عکس گذاشتم برای آرم و علائم. میتونی استفاده کنی. البته اگر بدی بیرون خودشون بلدن. اما خب بهزینشو میگیرن. سال 93 از من 20 تومن گرفتن برای دوخت علائم.
سلام
ما دیروز تقسیم شدیم و به ما تا دوشنبه مرخصی دادن رفتارشون با ما بد نبود و به ما لباس و پوتین دادن ویه سری آرم و علامت از بوفه تهییه کردیم متاسفانه من نمیدونم که این آرم ها رو کجای لباسا باید بزنیم لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه
پاسخ:
سلام. 
دل قوی دار. عکسای آخر متنو یه نگاهی بنداز. مشخصه متنو کامل نخوندیا!!
سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون
من یک اسفند تاریخ اعزامم هستش چندتا سوال داشتم
1- یک اسفند میشه یک شنبه طبق گفته ها توی متن و سوالات شما گفتین که مرخصی میدن روزای اول رو برای لباس و این قضایا حالا یعنی به ما از یک شنبه تا شنبه هفته بعدش مرخصی میدن؟
2- توی اونجا چیزی به نام بین التعطیلی هستش؟ آخه27 اسفند جمعه اس 29 هم تعطیل رسمیه حالا 28 و 30 اسفند رو تعطیل میکنن یا باید تا 30 اسفند باشیم؟
پاسخ:
ُسلام.
این روحیه که مدام به فکر مرخصی باشید رو باید در ابندای کار بذارید کنار. شما فرض رو بر این بذارید که اصلا بهتون مرخصی نمیدن. اما باز هم با این اوصاف دوره اسفند و فروردین رو بش میگن دوره طلایی. مرخصیاش زیاده. نگران نباشید.
سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون
میخواستم بدونم پادگان 01 فقط اینطوریه که 1 روز میریم و از همه چی آگاه میشیم و لباس میگیریم و برمیگردیم ت اهفته دیگه؟ 
اخه دوستم ک به 05 کرمان اعزام شده بود اینجوری نبود و همونجا می موندند به مدت دو ماه.
ممنون و متشکر
پاسخ:
سلام. 
05 با بقیه پادگان ها فرق میکنه قضیش. 01 رو نباید با 05 مقایسه کرد. چون در دو شرایط مکانی کاملا متفاوت هستن. مرسومه که روز اول در 01 به شما لباس میدن و پذیرش میشید، بعد مرخصی میدن چند روز تا اصلاحات لباس رو انجام بدید. شما همیشه فرض رو بر این بذارید که مرخصی در کار نیست و همیشه آماده باشید.
موفق باشید.
سلام
ببخشید آموزشگاه شهدای وظیفه نزاجا (امریه دار) برای من اومده. این یعنی کجا؟ تهران؟
اگه تهرانه چرا نوشته محل مراجعه سنندج؟ خودم کردستانی ام
من قبلا کار های امریه در دانشگاه تهران رو درست کردم. تکلیفم چیه
ممنونم
پاسخ:
سلام.
مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا همون 01 تهرانه. شما روز اعزامت که 1 اسفنده میری محلی که توی برگت نوشته برای مراجعه. اونجا بهت میگن فلان ساعت فلان جا براتون ماشین گرفتیم که برید سمت 01. متن "روز نخست در پادگان 01 نیروی زمینی ارتش" رو بخونی میتونه کمکت کنه.
توی برگه شما ذکر شده امریه دار. پس امریت قبول شده و شما بعد از آموزش در 01 تهران مشغول فعالیت در زمینه امریت میشی. موفق باشی.
سلام خواهشا جواب بده روز یک اسفند 95 اعزامم درمورد مرخصی بفرمایید هفتگی چند روزه مرخصی هفته اول چطوره.باتشکر
پاسخ:
ُلام. درباره مرخصیها به طور کامل در متن و کامنتای دیگه دوستان اشاره کردم. خئاهش میکنم مطالعه کنید متن رو.
مرسوم هست که روز اول پذیرش انجام میگیره و بعد چند روز مرخصی میدن برای اصلاح لباس ها و آماده کردن وسایل. دوره ما از پنج شنبه ظهر تا شنبه صبح در صورت نگهبان نبودن میتونستیم بیایم مرخصی. یه دوره 5 روزه هم به عنوان میاندوره بهمون مرخصی دادن. با این حال توجه داشته باشید که سربازی یک مساله 24 ساعتست و در صورتی که بخوان میتونن شما رو مرخصی نفرستن. شما همیشه فرض رو بر این بذارید که 21 ماه بدون مرخصی رو پیش رو دارید. اینقدر از الان به فکر مرخصی نباشید چون اذیت میشید.
موفق باشید.
سلام خواهشا جواب بده روز یک اسفند 95 اعزامم درمورد مرخصی بفرمایید هفتگی چند روزه مرخصی هفته اول چطوره.خواهشا جواب بدید موقعیت من با بقیه متفاوته من نیاز به مرخصی دارم .                   ایا رفتار انها با بنده مناسب خواهد بود.                   مرخصی هفته اول . من هرهفته نیاز به مرخصی دارم یا اگر بشود مابین هفته هم نیاز به مرخصی دارم . بعد به کدام هنگ بیفتم بهتر است

پاسخ:
سلام. اگر مشکل شما خیلی خاصه میتونید به دفاتر پلیس +10 مراجعه و یه دوره عقب بندازید اعزامتونو. رفتارها در 01 بسیار سنجیده و مودبانه است. اما محیطی که شما میرید یک محیط نظامیه و دیسیپلین خاص خودش رو داره. قطعا این جور که شما درخواست مرخصی دارید موافقت نمیشه. اما تا جایی که بتونن با شما همکاری میکنن. تاکید کنم اگر مشکل خاصی دارید اعزامتون رو یک دوره به تاخیر بندازید به نظر من.
ان شالله موفق باشید.
سلام 
من 1 اسفند 95 اعزامم.تو برگه زده آموزشگاه شهدای وظیفه نزاجا(01).این یعنی افتادم تهران؟؟؟
بعد چه جوریاست؟
من معاف از رزم شدم.آیا اذیت میکنن منو اگه بفهمن؟؟؟
احتمال اینکه بعد از پایان دوره آموزشی بیوفتم شهر خودم(قزوین) چند درصده؟؟؟
آیا می شه درخواست داد که بیوفتم قزوین یا خودشون می فرستن منو؟؟؟
اگه اطلاعات دقیق تری هم هست ممنون میشم بهم اطلاع بدید

پاسخ:
سلام. 01 همون مرکز آموزش شهدای وظیفست که در تهرانه و در متن به طور کامل دربارش توضیح دادیم مواردی رو.
متن و کامنتها رو اگر بخونید به پاسخ بسیاری از سوال هاتون می رسید.
معاف از رزم اسمش روشه، معاف از رزم و نبرد جنگی. و در دوره آموزشی شما تفاوتی با بقیه دوستانتون ندارید و جای نگرانی نیست. فقط شاید شما رو اردوگاه نبرن.
تقسیم های بعد از آموزشی بر اساس نیازهای نیرو انجام می گیره و فقط افرادی که شرایط خاص دارن مثل متاهلی یا کارشناسی ارشد و دکترا و ... در نزدیکترین مرکز به خونشون خدمت میکنن. بقیه بر اساس نیازهای نیرو تقسیم میشن. با این حال میتونید بعد از تقسیم انتقالی یا جابجایی بگیرید.
موفق باشید و متن رو هم بخونید.
بله صابرجان افتادی تهران .معاف از رزم شدی باید بهشون بگی تا اونا هواتو داشته باشن و اونا خودشون بهتر بلدن کارشون رو.
لطفا پاسخ سوال های قبلی بنده را بدهید . سپاسگزارم از شما .منتظر پاسخ شما هستم.
۲۳ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۰۸ مسعود مرادی
با سلام. اول از همه اجازه بدید از متن خیلی مفید و قلم رساتون تشکر کنم دوست عزیز. جدا که خیلی کارگشاست. از دوستایی هم که تو کامنتا به تنویر تصور از 01 کمک کردن هم تشکر می کنم. بنده اعزامی 12/01 هستم. خوشحال می شم با هم قطارای جدید آشنا بشم. این شمارمه : 09351002856
ایده خیلی خوبیه که وقتی چن نفر شدیم یه کانال تو تلگرام بزنیم. احیانا اگر هست لطفا این بنده رو هم ادد کنید. 
سپاس از مطلبتون بزرگوار... 
پاسخ:
سلام. ممنون از لطفتون. برخی از دوستان به کانالای تلگرامی اشاره کردن. میتونید در کامنتای قبلی ببینید.موفق باشید.
سلام.
ممنون بابت اطلاعات.
اقا من لیسانس دارم میخوام بدونم از صبح ک برپا میدن تا کی اموزشیه.
یعنی ساعت چند خلاصیم
پاسخ:
سلام. مشخصه متن رو نخوندی. 4 صبح بیدار باشه. تا 4 عصر خدمت محسوب میشه. 12 تا 2 برای ناهار و نماز آزادید نسبتا.
موفق باشید.
برادر عزیز سلام .آقا منم 1  اسفند باید  بروم  01   من  زانو ام  آسیب دیده و  توانایی  دویدن  را  ندارم  اما  معاف  از رزم  هم نگرفتم  چون  دوستان  گفتند  نگیر که  توی  کارتت  نخوره  اونا  خودشون  روز   اول  میگن  اگر کسی  آسیب دیدگی داره و معاف از رزم نگرفته خودش رو معرفی کنه  میخواستم  ببینم  صحت داره  
ممنون از سایت  کاربردی و خوبت
پاسخ:
سلام. این معاف از رزم نگرفتن ها رسم نادرست و ناصوابیه که خیلیها به هم پیشنهاد میکنن و به نظرم کار نادرستیه. شما اگر آسیب دیدگی داری موظف بودی و هستی که برگ پزشکی بگیری. در پادگان این حرفهای بدون دلیل و مدرک که من زانوم آسیب دیده رو خیلیها عنوان میکنن و لذا اگر برگ پزشکی نداشته باشی پذیرفته نیست حرفت. از خود یگان برگ اعزام به بهداری بگیر و برو از طریق بیمارستان ارتش کارهای معافیتت رو پیگیری کن به نظر من. چند نوع معافیت هست. معاف از رزم، معاف از نگهبانی، معاف از رژه، معاف از ورزش و ... که هر کدوم با دیگری متفاوته. شما حتما پیگیری پزشکی کن از طریق یگان. مشکلت رو با فرمانده یگانتون در میون بذار. راهنماییت میکنه.
موفق باشی.
یک اسفند 95 اعزامم به01 . ایا تعطیلات رسمی مثل اعیاد و شهادت و... در 01 نیروی زمینی ارتش تعطیله؟ بعد غذاهای 01 با کیفیت هستش؟
ممنون که کامنت های قبلی رو پاسخ دادید. پلیس + 10اعزام رو عقب نمیندازه و میگه به نظام وظیفه مراجعه کنید و نظام وظیفه هم میگه به پلیس +10 مراجعه کنید. هم سایت پلیس+10 و هم سایت نظام وظیفه بسته می باشد.  
پاسخ:
این متن تجربیات من از دوره آموزشی و دوره خدمتمه. همون ابتدای متن اشاره کردم. بهتر بود متن رو میخوندید برادرم. نظر خصوصی نذارید خواهشا و متن کامنتها رو هم bold نکنید. متن و نظرات دیگر کاربران رو هم بخونید و بعد پرسش های زیادتون رو مطرح کنید. سپاسگزار از لطفتون.
از اونجا که مدرک بنده کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی هستش. ایا پروژه یا طرح علمی برای کسر خدمت سربازی اونجا میدن؟
پاسخ:
برای رشته شما فکر نمیکنم پروژه تحقیقاتی باشه ولی میتونید از مراکزی که پروژه میدن پیگیری کنید.
سلام
میخواستم بدونم به اعزامی هاى 12/1 دوره طلایی میخوره تو 01 یا نه منظورم تعطیلات عید هستش
پاسخ:
سلام. ما توی اصفهان تعطیلات رو دو قسمت میکردیم و در هر قسمت یه عده میرفتن مرخصی. یعنی یه نیمه رو میرفتیم پادگان. توی دوره آموزشی رو نمیدونم.
سلام
دمت گرم به خاطر مطالبت
روز اولی که میریم چیا بهمون میدن؟
روز اول بعد مرخصی اولیه چه وسایلی بهمون میدن؟
پاسخ:
سلام. یه فرم مصوبی از بالا میاد برای پادگان ها برای تقسیم یه سری اجناس که بش میگن استحقاقی. یه سری لباس فرم و لباس گرم و مواد شوینده و پتو و ملحفه و ... . 
سلام.
اعزامی اسفند 95 ...
صبح ساعت 9 از حوزه انتظامی راه افتادیم(قزوین) و حدود ساعت 12 رسیدیم 01 تهران.
طبق گفته دوستمون در کامنت ها :
1-به هیچ عنوان وسیله های شخصی نبرید.ولی یه کوله پشتی بزرگ با خودتون ببرید که لباس ها و پوتین ها رو بزارید داخلش.
2-ابتدا با شما اتمام حجت میکنن(می ترسوننتون).ولی اصلا نگران نباشید،چون نه بازرسی در کاره و نه هیچ چیز دیگه ای
3-اگه تو فصل زمستان اعزامید با خودتون لباس گرم ببرید.
4-روند کاری اونجا به این صورته کهبهتون مقررات رو می گن بعد بدون هیچ دلیلی نگهتون میدارن بیرون تو هوای تقریبا سرد.فقط میان جداتون میکنن.
5-معاف از رزم های لیسانس ، امریه دارها و سایر موارد و به طور تصادفی گروهان و کد یگان میخوره بهتون.(خودم 721)
6-اگه می خواید با رفیقاتون تو یک یگان و گروهان باشید حتما حتما کنار هم باشید.البته به شرط سالم بودن واینکه شرایطتون یکسان باشه.مثلا همه لیسانس و سالم چون لیسانس ها بیشترن نسبت به بقیه(چون معاف از رزم ها و فوق لیسانس ها و دکتری و متاهل ها و امریه دار ها و ... جدا میشن از لیسانس های سالم مجرد)
من خودم چون معاف از رزم بودم از بقیه جدا شدم ولی دوباره به طور شانسی افتادم پیششون.
7-کد یگان و گروهانی که به جداشده ها میدن کاملا تصادفیه...
8-بعد الکی بیرون الافتون میکنن به خاطر دادن لباس و سایر چیزها(گرفتن عکس و اثر انگشت و...)
9-بعد اگه با هزینه شخصی بخوای برگردی باید از درب شمال بری که از اونجایی که هستید خیلی دوره حدود 2 کیلومتر راهه.(پیشنهادم اینه که با همون اتوبوسی که اومدید با همون هم برگردید.)
10-این رو هم اضافه کنم که تاریخ اعزام ما چون افتاده بود یکشنبه به ما گفتن برید شنبه بعد برگردید.ولی وقتی برای لباس گرفتن که میرید بهتون نگهبانی می دنکه به طور کاملا تصادفی این اتفاق میوفته.مثلا من خودم که 1 شنبه اعزام بودم 5 شنبه نگهبانی بهم خورده که باید شب قبلش اونجا باشم(یعنی 3 روز دیگه).چون 4 صبح هم ماشین گیر نمیاد و هم سخته واسه همین شب قبلش خودم رو می رسونم اونجا.

11-در کل جایی که افتادید فراتر از حد تصور هتله.
 چیزی که من شنیدم از سربازهایی که آموزشیشون تموم شده بود و تقسیم شده بودن عالیه عالیه عالیه.
من از هر کس شنیدم به هیچ عنوان از اینجا بد نگفته.
البته روز اول باهاتون خشن و سفت و سخت برخورد میشه ولی این فقط اولشه و بقیه روال کاملا عادیه

امید وارم اطلاعات ارسالی به دردتون بخوره کسایی که 96/2 اعزام هستن و بقیه 
ولی خوش به حال کسایی که مثل ما اسفند ماه اعزام شدن
سلام منم 01هستم تا شنبه مرخصی دادن خیلی استرس دارم خدا کنه خیلی اذیت نکن
پاسخ:
با سلام و درود به دوستان بزرگوار خودم. به دلیل مشغله های کاری قبل از عید کم میتونم به سایت برسم. سعی میکنم امروز جمعه 6 اسفند تا آخر وقت سوالاتتونو پاسخ بدم. ممنون از توجهتون.
سلام من آموزشی افتادم 01 اما امریه گرفتم بعد آموزشی خودشون میندازن اونجایی که امریه گرفتم چجوریاس؟ إز کجا میفهمن امریه دارم؟
پاسخ:
سلام. تو برگه اعزامت ننوشته امریه دار؟
یه سر به پلیس+10 بزن و مطمین شو که تو سیستم ثبت شده امریت.
سلام واقعا مرسی بابت این متن ، یه سوال! من اول اردیبهشت عازمم، 01 تهران افتادم، میتونم هنگ نرم؟ با خانواده بریم قم از اونجا برم پادگان؟ مرسی اگه زودتر جواب بدی
پاسخ:
سلام.متوجه سوالت نشدم!!
میگم میتونیم روز اعزام نریم حوزه‌ی اعزام، مستقیم بریم 01؟ یا حتما باید از حوزه اعزام بریم؟
پاسخ:
سوال شما رو خیلی دیگه از دوستان هم دارن. سامان در 2 آبان ماه برامون نوشته:
دوستان یه چیز دیگه اینکه واسه خودم و خیلیا سوال بود که میشه تنهایی رفت به ۰۱ یا نه، من که دیدم خیلیا همینطوری تنهایی خودشون اومدن، فقط اینکه معلوم نیست تو پذیرش با کدوم استان ها بیفتی، در ضمن پذیرش هم اینطور هست که هردفعه حدود ۲۰۰ نفر رو میبرن داخل ( تا حدودا ۲۰۰ نفر کامل نشد نمیبرن داخل و باید منتظر باشی تا بقیه از راه برسن). اونجا ازتون برگه معرفی رو میخوان ( همون برگه ای که از پلیس +۱۰ میگیرید و بالاش نوشته معرفی مشمولان) و براتون یگانتون تو آموزشی رو مشخص میکنن، معمولا هر دو نفر که کنار هم هستن تو یه یگان میفتن، نحوه تعیین یگان هم بصورت رندوم هست، مثلا اگه ۲۰۰ نفر اومدن قسمت پذیرش ۲۰ نفر رو میفرستن ۵۳۴ ، ۱۰ نفر ۷۱۲ و ...  

موفق باشید.
البته سوال من یکم لحن خوبی نداشت انگار شرمنده! ممنون میشم جواب بدین
پاسخ:
این که دیر پاسخ دادم به خاطر فرصت کمی هست که دارم برای سر زدن به وب. دل قوی دار برادر. ان شالله موفق باشی.
یادش بخیر.من اعزامی آبان 94 بودم.هوای خیلی سرد تلو هنوز تو وجودمه.
هنوز از خدمتم 6 ماه مونده تقریبا.امیدوارم زودتر تموم شه.همه سربازا هم هرجا هستن شاد و سلامت باشن و زودتر خدمتشون تموم شه.
پاسخ:
من به شما به خاطر همراهیت تشکر می کنم. سعی کن کم کم برای زندگی بعد از خدمت برنامه بریزی. چون سخت ترین روزهای خدمت یک ماه بعد از تمام شدن خدمته!! اینو همیشه یادت باشه.
سلام بر مدیر عزیز و دلسوز وبلاگ و ممنون بابت به اتراک گذاشتن تجربیاتتون و سلام به همه دوستان سرباز. من ارشد و معاف از رزم هستم.
سؤالی که داشتم این بودش: من ساکن تهرانم و 01 افتادم؛ اول اینکه آیا اون 10 روز اولی ک میگن کلا مرخصی نمیدن درسته؟ دوم اینکه آیا اصلاً بعد اون ده روز میشه بعد ساعت 4 تا صبح روز بعد مرخصی رفت، منظورم هر روز هستش؟ (البته من متن شما رو کامل خوندم). بدلیل کاری که تازه توی یه شرکت بصورت پاره وقت استخدام شدم  باید هر روز بعداز ظهر سرکارم باشم. ممنون از زحمات شما.
پاسخ:
سلام. من تجربیاتم مربوط هست به 3 سال پیش و امکان داره تغییراتی در برنامه ها داده شده باشه ظرف این سه سال. دانسته های من چیزی فراتر از من و پاسخ هایی که به کامنتا دادم نیست. خواهش میکنم متن و کامنتها رو بخونید.
البته اینو هم بگم ک اعزام من فردا یکم تیر هستش.
بازم ممنونم
پاسخ:
در پناه خدا. دل قوی دارید دوستان من. براتون صحت و سلامتی و امنیت و ایمنی آرزومندم. خداوند پشت و پناه همتون.
جا داره به اون عزیزانی که در نقاط حساس و مهم کشور نگهبانی میدن، به ویژه مرزبانامون درود بفرستم. خداوندا، مرزهای این کشور رو به واسطه دل های قوی مرزبانانمون از ناامنی به دور دار.آمین.
آقا بازم. سلام. جواباون سؤال قبلی رو ازتوی کامنتا گرفتم. ممنون.
ی سؤالی ک واسمپیش اومده اینه که:
1- این «کد خوردن» که میگن چیه؟
2- کی معلوم میشه؟
3-کیارو شامل میشه اصلا؟
4- آیا اضافه خدمت داشته باشی تأثیری داره؟
5- من ارشد، معاف از رزم و ساکن تهرانم. اینا تأثیری داره؟
خیلی ممنونم.
پاسخ:
سلام.
1-کد خوردن یعنی بعد از دوره دو ماهه آموزشی، فرد یک دوره دوماهه آموزشی تخصصی رو باید بگذرونه. مثلا دوره تخصصی تانک. 
2- بعد از پایان دوره آموزشی و هنگامی که برگه های تقسیم رو میدم مشخص میشه.
3- فقط ارشد و دکترا قطعا کد نمیخورن. بقیه احتمالش هست کد بخورن. اما نه همگی.
4- اگر منظورت اون اضافه خدمت سه ماهه ایه که به خاطر دیر رفتن شامل حال افراد میشه، نه ، تاثیری نداره. اون اضافه رو هم معمولا می بخشن. نگرانش نباش.
5- اگه ارشدی که قطعا کد نمی خوری.بعد از آموزشیتم قطعا تهران میفتی.
موفق باشی.
سلام میتونم ازتون خواهش کنم شماره پادگان 01 تهران رو بهم بدید ؟
من با شماره های 33217023-9 و 33217030-1 تماس گرفتم شاید روزی هزاربار ولی جواب ندادن
خیلی واجبه
میشه شماره ای که جواب بدن رو بهم بدید لطفا ...
امیدوارم کاکنتمو زود ببینید
ممنونم ...
پاسخ:
سلام. شماره ای ندارم. اگر از دوستان کسی شماره ای داره بذاره تا بقیه هم استفاده کنن.
متشکر از پاسخگوییتون
بله ممنون میشم اگر شماره ای دارند کامنت کنند ...

سلام و خسته نباشید 
یه سوالی داشتم من اول شهریور اعزامم آموزشی افتادم 01 بعد توسایت وظیفه که با کد سخا وارد میشی در قسمت امریه و جذب زده ستاد کل میخواستم بدونم چطور جاییه؟
درود
ممنون از مطالب خوب و اطلاعاتی که بسیار عالی هست
دوستم من یکم شهریور ماه نود و شش اعزام هستم و ساکن شیراز هستم تا الان هم تهران نرفتم
آیا زمانی که میریم اونجا احتمال داره نگهمون دارن و مرخصی نفرستن ؟
منظورم اینه که کارای مربوط به لباس رو خودشون در خیاطی که وجود داره انجام بدن
چرا که به نظرم برای رفت و آمد اولیه به مشکل میخورم
( منظورم بعد از اینکه خودشون میفرستن تهران هست)
پاسخ:
درود. بعید میدونم مرخصی ندن. برای لباس مرخصی میدن همون اول کار. و غیر تهرانیا رو نگه نمی دارن.

سلام دوست عزیز - من برج 1 /8 اعزامم -امریه گرفتم و متاهل هستم 
سوالی داشتم در رابطه با مرخصی که نحوه مرخصی به ما متاهل ها چطوریه
و اینکه پوتین زیپ دار(به دلیل صافی کف پا) مجازه یا خیر
متشکرم
پاسخ:
سلام. در دوره اموزشی چندان مرخصی چند روزه داده نمیشه و فرقی بین متاهل و مجرد نیست. اما مرخصی ساعتی دارید.
پوتین زیپ دار ممنوعه.
موفق باشید.
باسلام.۰۱ بهترین دوران خدمته.کلن اموزشی ۰۱ یعنی هتل سختی اموزشی همون هفته اوله که با محیط توجیه بشین ولی ۰۱ بدترین تقسیمو برا یگان اصلی داره هرکی پارتی داره اولش بجنبه
پاسخ:
سلام. این نظر شما یک نظر برامده از احساساته. مراکزی که تقسیم میشه هم میتونن جاهای خوب باشن و حتی بهتر از 01. درباره این که گفتید چارتی، حرف شما درسته اما نه فقط برای 01. متاسفانه در تمامی ساختار اداری ما از جمله نیروهای مسلح پارتی خیلی نقش مهمی داره. 
بهرحال برای همه ارزوی صحت و  سلامتی و امنیت و موفقیت دارم.

آقا سلام
ممنون بابت مطالب خوبت
دادا اوضاع باشگاه و حمام تو 01 چجوریه؟ 
ساعت خاصی داره؟

پاسخ:
لطفا متن و کامنت دوستانتون رو بخونید.
راستی وسایل ببریم روز اول یا بزاریم بعد از مرخصی؟
نکته مرخصی لباس ندن؟
پاسخ:
لطفا متن و کامنت دوستانتون رو بخونید.
سلام 
ممنون از مطالب خوبتون و وقتی ک گذاشتین 
من اعزامی8/1 از شیراز هستم 
همه سوالاتمو با خوندن مطالبتون گرفتم 
بازم ازتون ممنونم 
سلامتی همه سربازا 
پاسخ:
سلام. صفای بچه های شیراز.سلامتی همه سربازا.مخصوصا مرزبانامون.
سلام دوست عزیز 
واقعا دمت گرم واسه انرژی ای که میذاری ... امیدوارم جوابمو بدی و کامنتمو ببینی
من شنبه میخوام دفترچه یگیرم و کاراشو انجام بدن 
تازگی کارشناسی تموم کردم... محل زندگی هم انزلیه 
احتمالا بخوام یه کوچولو از پارتی استفاده کنم که نیریوی دریایی حسن رود بیوفتم ولی هنوز مطمین نیستم
بنظر شما برا منی که محل زندگیم اینجاست ... اگه تلاش کنم 01 تهران بمونم بهتره یا همین انزلی... در ضمن یه دوستی قول داده اگه 01 افتادم منو تو یه قسمتی از پادگان واسه خدمتم نگه داره...
ممنون میشم جوابمو بدی
ببخش اگه بی ربط بود به پستت
دوست گرامی با سلام و احترام. واقعا ممنون به خاطر پاسخگویی دقیق و بدون منتتان. من اول دی ۹۶ اعزامم. مدرکم دکترا است و چهارتا دانشگاه برای جذب هیات علمی مدارکم رو گرفتند و همه شون قراره دی و بهمن زنگ بزنن برا مصاحبه. یعنی دقیق وقتیه که من آموزشیم. جسارتا رزومه م عالیه و قطعا شانس بالایی برا جذب دارم. اما سوالم اینه که آیا اجازه مرخصی های دو روزه میدن که سریع برم مصاحبه و برگردم.‌مثلا اگه بگم میان دوره حاضرم بمونم و هیچ مرخصی ای نمی خوام فقط در ایام مصاحبه های استخدام هیات علمی به من مرخصی بدن؟ ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید. سپاس مجدد از شما 
سلام دوست عزیز 
من معاف از رزم هستم و امریه هم دارم میخواستم در آموزشی برای معافیت چشم اقدام کنم شما میدونید پادگان ۰۱ معافیت چشم رو به کدوم بیمارستان معرفی میکنه 
سلام من الان 11 ماه ار خدمتم میگذره خواستم یکی از تجربیاتم به شما دوستان عریز بگم من اعزامی اسفند95 یا به قول معروف دوره طلایی بودم فقط خلاصه بگم اعزامی های این ماه تو پادگان 01 فقط خوش به حالیش واسه بچه های شهرستان یعنی غیر تهرانیاست من چون بچه تهران بودم همون روز اول که واسه ثبت نام رفتم تا 48 ساعت نگهبان گذاشتنم و گفتن مراقب این کولر پوسیده باش قشنگ بیگاری بود خخخخ. بعدش تعطیلی عیدم به همه بچه های شهرستان 2 هفته دادن اما باز به ما بچه تهران های بیچاره یه هفته مرخصی دادن یه هفته نگهبانی یادمه دقیقا روز عید لحظه سال تحویل نگهبان بودم .اما واقعا به خودتون سخت نگیرید باور کنید سختی کل خدمت فقط آموزشیشه من مدرکم ارشد بود خدا شکر بعدش تو یکی از بیمارستان های ارتش افتادم و جایگاه خیلی خوبی بهم دادن دیگه تو ماه 1 دونه نگهبانی دارم و به خاطر درجه ای که دارم باهام خیلی خوب و با احترام رفتار میشه برای همتون آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم خیلی زود خدمت همه شما دوستان عزیزم تموم شه.
ببخشید من یک اسفند اعزامم میشه روز اول که مرخصی میدن بمونم و بر نگردم چون راهم دوره سخت میشه برام.
۲۳ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۱۶ محمدامین نجفی
سلام امیدوارم جوابمو بدین تاریخ اعزامم 2 اسفند 96 هست یعنی چندروز دیگه . من افتادم ۰۱ تهران با لیسانس نرم افزار میخواستم بدونم بعضیا گفتن که کافی نت و گیم نت داره این پادگان بعضیا هم تکذیب کردن برام مهم نیست فقط میخوام بدونم درست نبود حرفشون این امکاناتو داره بلاخره یا نه؟
دوم اینکه من کف پام ۴ ماهه که درد میکنه آیا واسه معاف از رزم اقدام کنم بعدا واسه استخدامی همین ارتش بخواد جذب کنه برام دردسر نمیشه کلا معایب معاف از رزم گرفتنو بگید ممنون میشم؟
سوم اینکه شما یجا گفته بودین برخلاف سپاه شغلی واسه سربازان ارتش درنظر نمیگیرن یعنی چی منظورتون این بود که هیچ سربازی رو متناسب با رشتش کاری بهش نمیدن حتی بعد از آموزشی؟
۱۸ فروردين ۹۷ ، ۱۷:۲۲ سیداحمد سجادی
97/2/1 اعزامم
با این چیزایی که گفتید 01 جای خوبیه
سوال من اینه
حتما بعد ‍‍بذیرش 1 هفته مرخصی میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام. کسی در مورد پادگان شهید خلیل زاده تهران که مال نیروی زمینی ارتش هست اطلاعی داره. جای خوبی برای خدمت هست
سلام دوستان من 01/04/97 اعزام به 01 هستم به احتمال زیاد خوشحال میشم همدوره‌ای هامو بشناسم. اینم ایدی تلگرامم Arfe7172@. 
سلام.
دوستان بنده اموزشم افتاده ۰۱ تهران و امریه دار هستم .
میخواستم ببینم برگ سبز۴۵ روزه سپاه رو به عنوان اموزش قبول می کنن یا باید دوباره اموزش برم دوماه؟؟؟
سلام.
دوستان بنده اموزشم افتاده ۰۱ تهران و امریه دار هستم تیر۹۷.
میخواستم ببینم برگ سبز۴۵ روزه سپاه رو به عنوان اموزش قبول می کنن یا باید دوباره اموزش برم دوماه؟؟؟
پاسخ:
سلام.
در دوره ما -سال 93- برگه های آموزشی سپاه توی ارتش پذیرفته نمی شد. احتمالا الان هم به همون شکله. چون اصلا نوع سازمان این دو نیرو متفاوته و شما باید متناسب با نیاز های ارتش آموزش ببینید.
موفق باشید.
درود بر شما بنده هم اعزامی ۹۷/۲/۱ هستم اون نظمی که از ارتش توی ذهنم داشتم کاملا نابود شد پادگان ۰۱ کلی امکانات داره ولی متاسفانه اونطور که مارو به زور منظم کردن خودشون بسیار بی نظم و از قصد کارهایی انجام میدن که سرباز حتما اذیت بشه مثلا برای رفتن به میان دوره به بدترین شکل ممکن بچها رو از پادگان سوار اتوبوس ها کردن بچه های تهران رو از همه بیشتر اذیت کردن تو تمام تعطیلات اولویت اول نگهبانی هستند برای بیرون رفتن همیشه ساعت خروجشان دیرتر از همه در زمان تعطیلات بود خلاصه اینجا که میگفتن هتل هست کلی اثر منفی روی روح و روان من گذاشته و روزی هزار بار به خودم فحش میدم که اومدم و توی این دو ماه کلی از لحاظ مالی و روحی و روانی ضرر کردم و هیچی از رزم و نظم و نظام یاد نگرفتیم فقط جارو زدن و حمالی و نگهبانی بیخودی از یک دری که دزدگیر و چهار قفله وسط پادگانی با دیوار های ۷ متری رو یادگرفتیم امیدوارم این وضع روزی درست بشه و بچه های مردم تقاص این بی نظمی و عقده یه سری کادری رو ندن با تشکر
۰۹ تیر ۹۷ ، ۲۱:۱۸ سجاد از لرستان نوراباد
۱۰روزه ک اموزشی۰۱هستم فقط یه نکته پماد سوختی کالامین با خودتون ببرید 
سلام داداش معاف از رزم تو هفته دفاع مقدس رژه می برند همین پادگان 01
سلام من اعزام ١/٦/٩٧ هستم 
خوشحال میشم هم دوره ایی هاى عزیز زودتر بشناسم 
آیدى تلگرام 
@vahid6459
سلام ایا ارتش کسری بسیج رو قبول داره و اینکه من تک پسرم و مادرم فوت شده پدرم تنهاست بعد اموزشی ‌که ۰۱ هستم میندازنم ارتش بروجرد که نزدیک شهرمون باشه
دوستان اعزامى ٣/٦/٩٧
تو تلگرام پیام بدین آشناشیم @vahid6459
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
لینک گروه 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
لینک گروهت اشتباهه
سلام
دوستانی که اعزامی آبان97 هستن پادگان 01 ارتش تهران افتادن
برای همفکری بیاید گروه
اسم گروه هم میتونید داخل تلگرام سرچ کنید(عزامی های آبان 97 پادگان آموزشی01 شهدای نزاجا)
.:
https://t.me/joinchat/FhjeQlC-R5s_Fn9_1ZndKQ
لینک گروه اعزامی های آبان 97 پادگان آموزشی01 شهدای نزاجا-تهران


سلام ینی اونایی که از تهرانن  مرخصی لباس نمیدن؟؟
من تهرانیم اموزشیمم ۰۱ بعد اموزشی همون تهران ادامه میدم یا ن؟
۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۸:۱۸ داوود از شیراز
سلام به همه دوستان
من اعزام 1/8/97 هستم قبل دانشگاه ارومیه خدمت میکردم میخوام بدون دوباره باید اموزش ببینم یا رفتم 01امریه بهم میدن برم یگان قبلی لطفا راهنمایی کنید
یسری سوالات در حد سریال شبهای برره ست. 
با سلام و درود

من سال 1376 در مرکز آموزش 01 خدمت نموده ام .روزهای بسیار خوب و خوشی بود یادش بخیر .

از تمام استانهای ایران در آن مرکز حضور داشتند . خاطرات روزهای اول خدمت و دستورات منشی گروهان و گرفتن مرخصی های ساعتی و رفتن به اردوگا9 و میدان تیر تلو و نگهبانی در ساعات مختلف و از همه مهمتر ایستادن در صف ناهار و ..... واقعا روزهای خوبی بود . یادش بخیر
سلام 10 روز دیگه اعزام هستم از تهران...آیا مرخصی اول دوره به ما هم میدن که تهران هستیم؟ شنیدم مرخصی روزبرگ رو برداشتن درسته دوستان؟
سلام یسوال داشتم
ریش صورت هم برای دوره اموزشی حنما باید کوتاه بشه یا داشتن ریش پرفسوری مانعی نداره؟
سلام
مرسی‌از کمک به من و امثال من
سوال من این است که چون کرجم‌و یکم راهم دوره
ممکنه بعد از دوره ی آموزشی جایه نزدک‌تری‌به کرج‌بیوفتم؟ مدرکم‌هم‌فوق لیسانس هست
اعزامم هم ۳ روز دیگست
واگر مشخص‌نیست بعد‌آموزشی کجا‌بیوفتم به‌نظرتون‌جایی برای پذیرش برم یا اینکا‌منتظر بشم‌ببینم کجا میوفتم؟
مچکر
سلام به همه سربازای 01 ، دوستان منم 10/1 اعزامی 01 هستم ، دعا میکنم همتون موفق و موید باشین ، لطفا برای منم دعای خیر کنین ، ممنون. (ان شاء الله هممون به سلامت تموم کنیم)
سلام اعزامی یک دی نودوهفت هستم,آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه هم پادگانی هام دارم,فقط دوروز مونده
سلام من 1 دی ماه 97 اعزام شدم از مشهد رفتیم 01 اما با اون اتوبوسای داغون ارتش بعدشم ک پدر کمرمون در اومد سر صبح رسیدیم تهران سر جمع یک ساعت داخل پذیرش بودیم چون من اعزام مجدد بودم گفتن برو 17ام بیا برگه معرفی به یگانتو بگیر کلا هم دوتا فرم اطلاعات شخصی پر کردیم بعدشم که باز رفتیم راه آهن و برگشتیم مشهد فقط این وسط کلی پول بلیط قطار از جیبمون رفت سر یک برگ مرخصی!! هر چند 17 روز مرخصی گرفتم ولی چه فایده کلی پول باس بدم دوباره برم تهران و باز برگردم مشهد!! چرااااااا؟ بخاطر یه تیکه کاغذ کاری که راحت میتونن سیستمی انجام بدن! راستی من شرایط دار بودم حتما حتما بچه هایی ک اعزام آینده این همون روز اول مدارک شرایط داری تونو ببرین با خودتون بعد آموزشی برا اینکه کجا میوفتین تو یگان خییلی موثره!! شرایط دارها هم شامل متاهلین...پدر نظامی...پدر فوتی....یا تحت حمایت نهادهای حمایتی میشه مثلا کمیته امداد، بهزیستی یا ... البته تو آموزشی بهتون فرصت میدن مدارکو خونواده ها براتون پست کنن اما هزینه الکی بتون تحمیل میشه همون روز اول ببرین با خودتون اگر جز شرایط دارها هستید...موفق باشین
به به میبینم که نوه هاى بابا دارن میرن خدمت...نه باریکلا...یادش بخیر صفریک گروهان 524 جناب سروان شیروانى...اعزامى اسفند نود و پنج
پاسخ:
اعزامی اسفند 95؟؟بعد به بقیه میگی نوه های بابا؟!!!من که اعزامی 93 هستم، اعزامی های امروز رو برادرانم میدونم و براشون آرزوی سلامتی دارم.
با سلام خدمت همگی
7اسفند 97 ثبت نام کردم و بعد از کلی دنگ و فنگ رهایی از نصف روز غیبت (که تو برگه سبز 0 روز قید شده بود) تونستم کارای امریه دانش بنیانم رو انجام بدم و همین الان که دارم مینویسم از روی سامانه services.epolice.ir استعلام گرفتم و دیدم که یگان آموزشیم شده "آموزشگاه شهدای وظیفه نزاجا" که بعد از سرچ توی گوگل فهمیدم همون 01 خودمونه...
هنوز نرفتم پلیس+10 برگه سفیدم رو بگیرم ولی باید برم، چون ظاهرا دیگه در خونه پست نمیشه!!!
اعزامی 1 اردیبهشت 98 هستم و حالا که یکم اردیبهشت مصادف شده با نیمه شعبان و تعطیله قاعدتا اعزاممون میافته دوم، که با گرفتن برگه سفیدم مشخص میشه.
در هر صورت، امیدوارم همه ون هرجا هستید شاد و خرم باشید.
انشاا... پایان آموزشی که برگشتم همینجا تجربه‌م رو براتون مینوسیم که یکمی اطلاعات بروزتری از 01 دستتون بیاد.
برای همه‌گی آرزوی سلامتی و توفیق دارم.
روز و روزگار خوش
آرین جان داداش باهمیم مال کدوم شهری شما ؟
سلام من اعزامم 98/02/02 هست استرس دارم که چی میخواد بشه ممنون از اطلاه رسانیتون من 01 هستم اگر کسی مثل من اعزامش هست بگه شاید با هم ی جا افتادیم 


سلام دوست عزیر مرسی بخاطر مطالب عالیت من اول ماه اردیبهشت 01 آموزشی ام.
متن روکامل خوندم فقط انگار قطعیتی تو مرخصی اول بعد ثبت نام نیست.
درست فهمیدم یعنی به امیدش نباشم؟
یا این یه روان رسمیعه و اتفاق می افته؟
ممنون
به به دوم اردیبهشتم ک رسید 
میریم ک بترکونیم :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
من ک اعزامیه مجددم  کاش اموزشی ببینم باز  تو تهران   
ولی فک نکنم بزارن بمونم   خخخخخخخخخخخخ
استرس نداشته باشین داداچا

سلام 

23 سالمه ولیسانس

اول ابان اعزامم 98

برای آشنایی میتونید اینستام  پیام بدیدedris4668

امریه ام

سلام

اعزامی ۱آبان ۹۸ هستم

انشاالله که خوش بگذره این تجربه هم

سلام به تمام دلیر مردهای که 01 خدمت کردن یا میخان اعزام بشن من خودم اعزامی آبان 95 تو یگان724 بودم خیلی یگان مالی نبود ولی بعد دور کدی که خوردم دوباره افتادم 01 افسر آموزش 524 شدم میشه گفت گردان نامبر وان 012و یگاناش هستن     

سلام من اعزام یکم تیر ۸۸ بودم افتادم ۰۱ نزاجا یا همون هتل ۰۱ گردان ۵۲۷ یادش بخیر چه روزای خوبی داشتیم ...

دوره آموزشی خدمت واقعا خیلی خاطرات بیاد موندنی داشت

یاد فرمانده گروهان و گردان وهنگ ۱ بخیر آدمادی بسیار خوبی بودن .فامیلاشون رو یادم نیس .امیدوارم هر جا هستن تندرست باشن علی الخصوص هم دوره های اون موقع

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی